- Producties -

De Bende van Oss

Een rauwe opera

Sinds afgelopen zomer zijn we volop aan de slag met onze repetities van de opera ‘De Bende van Oss’ die -zonder pandemische tegenslagen- najaar 2022 opgevoerd gaat worden in Theater De Lievekamp in Oss.

‘De Bende van Oss’ is een rauwe en rake muzikale, ontroerende voorstelling over handelsgeest en armoede, over recht en onrecht, over crisis en werkgelegenheid, over geloof en ongeloof, volharding en veerkracht, liefde en ontrouw maar vooral de hunkering naar een beetje geluk en hopen op een beter leven.

In het stuk waar de geschiedenis van Oss op indrukwekkende wijze belicht wordt, worden we meegenomen in het leven van mensen uit alle lagen van de maatschappij. Oss, waar opportunisme en emoties van de Ossenaren van destijds knetterend konden botsen met de handelingen van de elite. Actie-reactie in gedragingen over en weer maken ons bewust van tijdgeest en keuzes. Emoties worden op de proef gesteld, afspraken gemaakt en geschonden. ‘De Bende van Oss’ komt bij je binnen.

De opera wordt chronologisch opgebouwd uit typisch- historische gebeurtenissen, met aan waarheid gelinkte personages. Het verhaal is een mooie combinatie van een historische streekroman, een literaire muzikale thriller en een rake roman.

> Maak kennis met de cast

> download hier het persbericht

Speeldata Theater De Lievekamp

30 september Première